onsdag 22. juni 2011

Nordkapp nå starter mil slukeren.

Turen opp til Nordkapp ble tilbrakt sammen med to tøffinger som skal gå Norge på langs på rulleski, Ørjan Ravndal og Gunnar Eiterjord. Sjåføren deres er Morten Karlsen.
De kan følges på skiopplevelser.no. Fikk overnatte med guttene i ei hytte.
Halv åtte i praktfullt vær var jeg klar på Nordkapp.
246 km og 13 timer senere var jeg i Alta.
Været var bra til det var 6 mil igjen, da starta regnet. Fikk mye nord Norge i dag. Sol. natur, reinsdyr og undersjøiske tunneller. Lengste tunnel var 6.800 mtr og 200 mtr under havoverflata jeg følte meg liten der ja.
Porsangerfjorden er stor og mektig. Skaidi for forbi og Sennalandet i regn og vind. Det var godt å komme til Alta. Hotellet var fullt men en seng på konferanserommet fikk jeg, så nå blir det godt å legge seg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar